דילוג לתוכן הראשי

דיון בעניין ניגוד העניינים בו מצוי עו"ד אופיר לב - בית משפט שלום בפתח תקווה....



                            בית משפט השלום                                                                                                     ת"ת 2713-08-15
              בפתח תקווה      
                                                                                  
המבקשת:     כלי תקשורת בע"מ
(התובעת)     
      מרח' שפע טל 6, תל – אביב 67013
            טל': 077-7060058,  פקס: 077-7060059

                         - נ  ג  ד  -

                                          עו"ד אופיר לב
                                          מרח' הרב קוק 80 הרצליה

          ובעניין:                    דן זיו
 (הנתבע)         ע"י ב"כ עוה"ד אופיר לב
                       מרח' הרב קוק 80, הרצליה
                      טל:09-7415737, פקס:09-7446661
תגובה לתשובת עו"ד לב, לאור ניגוד העניינים בו מצוי עו"ד אופיר לב
ביהמ"ש הנכבד כבר נוכח, שעו"ד אופיר לב פועל בעניינה של המבקשת בניגוד עניינים ותוך שהוא מתעלם מהדיון בועדת האתיקה בעניינו- אשר ממילא עד למתן ההחלטה בו אסור על עו"ד אופיר לב הייצוג בתיק ובעצם התעקשותו שלא להמתין להחלטת ועדת האתיקה מהווה עבירה אתית כשלעצמה.
מכל כיוון בו נבחן את הדברים, ברור שמוטב להאריך כעת את המועדים ולהמתין להחלטת ועדת האתיקה בעניינו של עו"ד אופיר לב- תוך הימנעות מסיכון בניהול הליך כפול.

עו"ד אופיר לב אף מנסה להטעות את בית המשפט הנכבד אפילו  בנוגע לצדדים הנכונים בתיק, ממילא המבקשת הינה בבעלות בלעדית של מר אמיר גנס ואילו ההכפשות בכתבי בי הדין של אופיר לב אינן וגעת אליו כלל, וממילא יוצא שאין בין טענותיו של עו"ד אופיר לב לבין הנושאים הרלוונטיים בתיק ולא דבר.

ממילא, בית המשפט הנכבד התבקש לקבוע שאינו יכול לעצום עיניים לנוכח המתרחש בפניו, כך שעו"ד אופיר לב, בגלוי, בזלזול צורם- מתנהל כאילו אין דין ואין דיין, בין היתר כאמור בבקשה שלפנינו וממילא לאורה מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן הוראות מתאימות לניהול התיק דנן וההליכים בתיק דנן כאמור בסייפאת הבקשה, נוכח ניגוד עניינים בו שרוי ב"כ המשיבה החדש,  עו"ד אופיר לב ( להלן:"עו"ד אופיר לב"), בעיקר לאור העובדה שכנגד עו"ד לב עומדות טענות קשות הקשורות לניהול התיק שלפנינו, לפיהן הוא מודה שהוא פועל בניגוד עניינים צורם, וכן לאור הודאתו של עו"ד לב שפלש לתיבת המייל של ב"כ המבקשת, זייף מסמכים ופעל בעוד מספר דרכים- אשר נחקרות בימים אלו במסגרת תלונה במשטרה שהוגשה נגדו ואף במסגרת תלונה בלשכת עורכי הדין וקובלנה פלילית המתנהלת נגדו בפני בית משפט השלום ברמלה. ייאמר עוד שעו"ד לב מנהל קבוצה בפייסבוק אשר הוא אחראי על תכניה מחד ואשר מאידך (למשל מראי מקום 1ו -2 בבקשתו) הוא מנסה להסתמך על האמור בה וכטענות עובדתיות- כך שממילא ניכר בצורה אינהרנטית שעו"ד לב יידרש להעיד ולהיחקר בתיק שלפנינו, כדלקמן:

יוזכר, שעו"ד אופיר לב נמנע מלפנות בבקשת אישור להתנהלותו לעדת האתיקה וממילא בינתיים ממתינים הצדדים להחלטת ועדת האתיקה לגבי תלונות בעניין כנגד עו"ד אופיר לב.

המבחן האמיתי הינו העובדה, שמכל עשרות אלפי עורכי הדין בישראל- הרי שטענות המבקשת הנן כנגד עו"ד אופיר לב בלבד- כאשר החלפתו בכל עו"ד אחר בישראל תאיין את המצב הפסול והצורם שעומד כעת בפני בית המשפט הנכבד- ועל כן זועק לשמים שיהיה זה נכון לתקן את ההתנהלות.

בית המשפט הנכבד גם נוכח בעצמו, כי המבקשת מתנהלת באלפי תיקים נפרדים מול מאות עוכרי דין שונים, ומעולם לא העלתה טענה כנגד בא כוח הצד שכנגד- עד שבעניינו של עו"ד אופיר לב לא ניתן להתעלם מהפגיעה בטוהר ההליך ובהתנהלות המזלזלת והעבריינית בה נוקט עו"ד אופיר לב.
ממילא ייאמר, שלאור כלל 14 ו- כלל  36 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית) התשמ"ו 1986, נאסר על עו"ד אופיר לב לייצג בתיק שלפנינו, ככל שלא יאושר הייצוג החריג כאמור על ידי בית המשפט ו/או על ידי הועד המחוזי של לשכת עורכי הדין.

ייאמר, שבמקרים אחרים אף ננזף עו"ד אופיר לב על ידי בתי המשפט, לאור התנהלויות דומות.
1.    מסתבר, שעו"ד אופיר לב מנהל קבוצת פייסבוק שבה הוא משדל אנשים שונים להעיד דברי שקר הקשורים בקשר ישיר לתיק שלפנינו.
2.    מסתבר עוד, שעו"ד אופיר לב משתף פעולה עם הצד שכנגד ומסתיר התנהלות זו מלקוחותיו, תוך הפרת חובת הנאמנות המוטלת עליו ותוך פגיעה קשה באמון הציבור במערכת בתי המשפט.
3.   כך למשל, מסדרת תכתובות בין עו"ד אופיר לב לצד שכנגד עולה בין היתר, כי הוא אינו פועל לטובת לקוחותיו ובעצם משמש כסוכן כפול, בניגוד לדין.
מצ"ב מקצת התכתובות מסומנות 1'
4.    הרציונל העומד מאחורי כלל 14 וכלל 16 לכללי לשכת עורכי הדין נועד בכדי למנוע ניגוד עניינים והפרעה לניהול הליך משפטי, כך שמחד לידי עו"ד אופיר לב הגיעו במרמה מסמכים חסויים של המבקשת מחד, ומאידך ככל שיתנהל ההליך ולבסוף יסתבר שהייצוג הפסול של עו"ד אופיר לב אכן פגע בטוהר ההליך- עלול הדבר להביא לצורך בביטול ההליך כאן ובהתחלתו מחדש- כהוראות הדין במקרי פסלות וניהול הליכים בצורה כה פסולה מבחינה אינהרנטית.
5.       כך גם, עולה חשש ממשי שלאור ההליכים הפליליים והמשמעתיים הננקטים היום נגד עו"ד אופיר לב באופן אישי- יביא הדבר לשיקול דעת שגוי ולניגוד ענייניים שיפגע בכל הצדדים ואף בזמנו של בית המשפט הנכבד, שכן, לדוגמא, לאור הקובלנה הפלילית המתנהלת נגדו עולה חשש שיעשה שימוש במרשתו כאן לצורך ניגוח גורף הנובע ממניעיו האישיים שלו- ולא דווקא מהאינטרסים של מרשתו.
6.       כך גם, עו"ד אופיר לב כבר טרח להתקשר ולהציע עסקאות פשרה מפוקפקות הכוללות את "מכירת" בא כוח המבקשת לשעבר, וממילא תוך ניסיון לשידול לביצוע עבירות פליליות- הנוגעות בין היתר ישירות לתיק שלפנינו.
7.   ייאמר, שעו"ד לב אף הודה במסגרת הליכים אחרים כי קיבל לידיו במרמה את הסיסמא והיוזר למייל של הצד שכנגד ואף עשה בהם שימוש לרעה.
8.    ברור מהתכתובות גם, שעו"ד אופיר לב עושה בלקוחותיו כבשלו, מכתיב להם את גרסאותיהם ללא קשר למציאות ואף משדל אותם פעמים רבות בגלוי להצהיר דברי כזב ואף לבוא ולהעיד דבר כזב במסגרת תיקים אחרים שהוא מנהל.
9.    ברור שמדובר בהתנהלות בעייתית גם, שכן מכל עשרות אלפי עורכי הדין בישראל, קיימת בעייתיות בייצוג על ידי עו"ד אופיר לב בלבד, כך שכל עו"ד חלופי אחר שייצג בתיק יביא הפסקת ניגוד העניינים ולהפסקת המחדל והפגיעה בטוהר המידות- השוררים כיום.
10. ייאמר ממילא, שיוצא בפועל שעו"ד לב מבקש לייצג כעת נגד לקוח שהיה בעקיפין אף מיוצג על ידו, כך שעו"ד לב נחשף לכל מסמכי הלקוח נגדו הוא מבקש לייצג עתה.

מצ"ב צילום מסך בעניין היוזר והסיסמא למייל מסומנים 2'

11.   ייאמר ממילא, שיוצא בפועל שעו"ד לב מבקש לייצג כעת נגד לקוח שהיה בעקיפין אף מיוצג על ידו, כך שעו"ד לב נחשף לכל מסמכי הלקוח נגדו הוא מבקש לייצג עתה.

הלכה היא שאמון הציבור והלקוחות בעורכי הדין היא נשמת אפו של המקצוע:

עלע 91 / 1747 ועד מחוז הדרום של לשכת עורכי הדין נ' יוסף שמואל פ"ד מו (4) 397,  עמוד402:

 "לא למותר יהיה במקרה זה לחזור ולהפנות את תשומת לבם של המשיב ושל כלל ציבור עורכי הדין למושגי יסוד ולנורמות בסיסיות, ולענישה ההולמת במקרה שיופרו, עליהם עמדנו לא אחת בפסיקתנו לאמוראמון מלא בין עורך דין ללקוחו הוא נשמת אפו של מקצוע עריכת הדין, וקשה להעלות על  הדעת, כיצד ניתן לקיים יחסי עורך דין ולקוח בלעדיהם. עורכי הדין מצטיירים בעיני הציבור כאנשים בעלי רמה מוסרית גבוהה,  שניתן לסמוך עליהם.  עורך דין שסרח במישור זה איננו פוגע רק בלקוחו, ומשנתפס,  בו בעצמו, אלא פוגע בתדמיתו של מחנה עורכי הדין כולו.  מזה מתחייב עונש חמור ומרתיע לכל עורך דין שנתפס בקלקלתו.  מאידך גיסא, עונש קל מידי מחטיא את מטרתו, ולא רק שאינו מרתיע עבריינים בכוח אלא אף   משמש להם גורם מעודד'. (על"ע 1/88 [1], בעמ' 479,וכן על"ע 1/89, 15, 4779/90 [2]).   

12.       ייאמר ממילא, שעצם הימנעותו של עו"ד אופיר לב לבקש את אישורו של הועד המחוזי טרם נטל על עצמו את הייצוג בתיק שלפנינו מהווה לכאורה עבירה אתית.
13.         ויובהר, כי את הפנייה לוועד המחוזי כאמור לעיל, היה על עו"ד לב לבצע,  בטרם קיבל עליו את הייצוג של החייב, דא עקא, שעו"ד לב  לא טרח כלל ועיקר לבצע את הפנייה כשם שחובה עליו היה לעשות.  
14.          כבוד השופט ברק היטיב לעמוד על תכלית האיסור לפעול בניגוד עניינים ראו ת.א. מח' ים 3324/01 אלמוני נד עו"ד פלוני:      )שם, בעמ' 12; ההדגשה במקור( :

"הכלל אוסר על אדם להימצא במצב של ניגוד עניינים. האיסור אינו רק על שיקול הדעת עצמו בביצוע הפעולה או התפקיד. האיסור הוא על הימצאות במצב שבו   עלול להיות ניגוד עניינים. מטרת הכלל היא למנוע את הרע בטרם יארע. הכלל  צופה פני העתיד. אין זה מעלה ואין זה מוריד אם בפועל שיקול הדעת הוא ראוי. גם אין זה מעלה או מוריד אם בפועל נגרם נזק או הוענקה טובה לזה שלמענו   פועלים. אכן,מטרת הכלל היא למנוע פיתוי מאדם ישר והגון בחינת 'אל תעמידונו   בפני ניסיון'. הטענה הנשמעת לעיתים קרובות: 'סמוך עליי, לי זה לא יקרה. אני אדע להפריד בין ענייני האישיים ובין ענייני התפקיד' אינה לעניין.הכלל בדבר ניגוד  אינטרסים בא למנוע מאדם מסור ונאמן מלהימצא במצב פוטנציאלי  של  ניגוד אינטרסים".

15.     כללי האתיקה אוסרים המצאות במצב שבו יש חשש לניגוד עניינים, בין אם בפועל נגרם ניגוד עניינים ובין אם לאו (בד"א 32/11לשכת עורכי הדין נגד עו"ד מזרחי, פדאור אתיקה, 1.6.12). המבחן לקיומו של ניגוד עניינים הוא מבחן אובייקטיבי. סברתו הכנה של עורך הדין שאינו בניגוד עניינים אינה מהווה הגנה )בד"א 29/10עו"ד פרייליך נ' לשכת עורכי הדין, פדאור אתיקה, 5.8.10( במקרה של ספק, ראוי לפנות לועדת האתיקה לחוות דעת מקדימה לפי סעיף 60א' לחוק הלשכה ולפי כלל 16 לכללי האתיקה  , פדאור אתיקה 24.05.09) על"ע 10127/07 צוקרמן נ' הוועד המחוזי, פדאור אתיקה 24.05.09(
*** מצ"ב מאמרו של יו"ר ועדת האתיקה הארצית בעניין ניגוד עניינים אצל עו"ד מסומן כנספח 3'
16.     אין ולו צל צילו של ספק, כי מצב הדברים כפי שתואר לעיל ושמעלה חשש ממשי לניגוד עניינים, טעון בירור מעמיק ויסודי שיש לבצעו לאלתר, כמו כן ברי, כי אין מנוס אלא להמתין עד אשר תתקבל הכרעת וועדת האתיקה בעניין ובטרם יימשכו ההליכים בתיק. 
17.    ברור אם כן, שלאור אופייה המהותי של השאלה בדבר חשש ממשי לניגוד עניינים מצידו של ב"כ החייב, והשלכותיה האקוטיות על המשך ההליכים בתיק, טעונה היא הכרעה כבר עתה ועוד קודם תתקבל כל החלטה אחרת בתיק דנן.
18.     מאזן השיקולים נוטה באופן ברור לטובת קבלת הבקשה דנן, שכן הנזק שעשוי להיגרם כתוצאה מאי קבלתה עולה לאין שיעור, על הנזק שבדחייתה. שכן אם יימצא בסופו של יום, כי ב"כ החייב אכן  היה מצוי בניגוד עניינים וכתוצאה מכך פסול מלייצג את החייב, הרי שיהא בכך כדי להטיל דופי או רבב רטרואקטיבית בכל ההליכים שנוהלו בתיק, לרבות אי אילו החלטות שיפוטיות או מעין שיפוטיות שנתנו עד לאותה הכרעה.
19.   ממילא כבר ציינו, שלאור ההליכים שננקטים נגד עו"ד אופיר לב על ידי מר אמיר גנס בעלי המבקשת, הרי שממילא כבר הוכיח אופיר לב שאין הוא מנהל את תיקיו כנגד המבקשת כהאינטרס של מרשו לנגד עיניו- כי אם מדובר באינטרס האישי שלו- המנוגד בפעמים רבות לאינטרס מרשתו.

מצ"ב העתק הקובלנה הפלילית המתנהלת נגד עו"ד אופיר לב בבית המשפט השלום ברמלה, מסומנת 3'

20.     בכל מקרה, יתבקש ביהמ"ש הנכבד ליתן הוראות מתאימות, לעו"ד אופיר לב ו/או לועד המחוזי ו/או ליתן החלטות מתאימות שבסמכותו לפי כלל 36 לכללי לשכת עורכי הדין.
21.        בית המשפט הנכבד מתבקש להשית על עו"ד אופיר לב הוצאות אישיות, שכן ממילא המחדלים במעשיו בתיק שלפנינו הוביל לצורך בהגשת הבקשה כאן.


                                                                                    ____________________________
                                                                                                                 כלי תקשורת  בע"מ

     המבקשת

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עו"ד נועם קוריס –תביעות ייצוגיות ופרסום מטעה ברשתות החברתיות

  היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייצב מכוח סמכותו הייחודית להליך בקשות לאישור ניהול שתי תובענות כייצוגיות, המתנהל בביהמ"ש המחוזי בירושלים ,  ועוסק בין היתר בשאלה האם האיסור שבחוק הגנת הצרכן על הצגת פרסומת באופן מטעה באופן שאדם סביר לא יבחין כי מדובר בפרסומת ("פרסום סמוי"), חל גם ברשת החברתית "אינסטגרם", והאם חברות המפרסמות באמצעות ידוענים מוצרים באינסטגרם, תוך שאלה מתייגים את הגורם המפרסם, עדיין נחשבות למי שמבצעות פרסום סמוי מטעה ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ? כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה . לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין בתמצית, עמדת היועמ"ש כפי שהוגשה, הינה כי החוק חל על כל פרסומת ללא ה

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד 7 נאשמים, תושבי רהט והפזורה הבדואית, בגין עבירת נשק ותקיפת שוטרים . ועוד כמה מאמרים שכתבתי: ·   עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע"מ בגין הפרת הוראת ... ·   תביעות ייצוגיות וקצת על הוצאה לפועל ·   President Isaac Herzog met with the Prime Minister... ·   מיכאל פן למעצר בית, לא יוסגר בינתיים לארה"ב תיווך ... ·   שדדו את כספם של מתלוננים אשר באו לרכוש מהם מטבעות ...   על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן-קריקון, הנאשם  מוראד אלהוזייל  עבד כשומר באתר עם ריכוז כלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) של קק''ל, והחזיק ברשותו אקדח חצי אוטומטי, כשהוא טעון בארבעה כדורים. יתר הנאשמים שהו יחד עמו באוהל ומחוצה לו, ושתו משקאות אלכוהוליים. כאשר הגיעו שוטרים לערוך חיפוש ולאתר את האקדח, תקפו אותם הנאשמים, דחפו אותם בידיים ובאגרופים, קיללו והתלהמו. בשלב מסוים, אחד הנאשמים נטל מקל עץ והכה את אחד השוטרים בראשו. גם לאחר הגעת כוחות התגבור, המשיכו הנאשמים לתקוף את השוטרים, הרימו כיסאות ו

נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

כל הזמן » רשת קו עיתונות » עו"ד נועם קוריס נועם קוריס קו עיתונות עו"ד התחצף לשופט ויושהה ל- 18 חודשים בית המשפט העליון הותיר על כנו עונש של השעייה בפועל מלשמש כעורך דין למשך 18 חודשים נגד עו"ד שהתחצף לשופטים והתבטא בצורה לא הולמת נגד חבריו 06.01.2020   14:54   נועם קוריס  קרא עוד ← נועם קוריס סיקור פיגוע טרור חיסול סולימאני ואיומי אירן על נקמה אכזרית, או סיקור של פיגוע רב נפגעים במרכז העיר המרכזית, במזרח התיכון, בארה"ב או באירופה, ארגון טרור רצחני, קיצוני יותר מקודמיו, אמירות חריפות של ראשי המדינה, התייחסות וסיקור בינלאומיים 06.01.2020   14:54   נועם קוריס  קרא עוד ← 5 שנות מאסר לנהג שיכור שהרג דרס למוות עובד קבלן של עיריית תל אביב תוך כדי נהיגה בשיכרות ויישב במאסר 5 שנים 05.01.2020   12:00   נועם קוריס  קרא עוד ← העליון: הקלטות מנדלבליט לא ייחשפו בית המשפט העליון הותיר את צו איסור הפרסום על כנו, לאור הגנת הפרטיות של גבי אשכנזי הקלטות מנדלבליט לא ייחשפו בינתיים 04.01.2020   20:30   נועם קוריס  קרא עוד ← מח"ש: ש