דילוג לתוכן הראשי

גביית חובות והוצאה לפועל, תביעות בסכום קצוב

עורכי דין מנוסים ידעו להציל עסק מבעיית החובות הבלתי משולמים ושימוש נכון בהוראות החוק החדשות יכול להביא לתשלום מהיר ויעיל של חובות שנצברו לטובת העסק.

מסתבר, שכל עסק מכיר את בעיית מוסר התשלומים  בישראל ואת המכירות שבוצעו בעסק אך תמורתן טרם שולמה. דו"ח גיול החובות המתנפח ותשלומי המס שחייבים לשלם, אפילו שבפועל תמורת העסקה כלל לא נכנסה לקופת העסק.
בשנים האחרונות חלה רפורמה במדיניות מערכת בתי המשפט בכל הקשור לאכיפת התשלום בעסקאות בסכומים של עד 50 אלף שקלים (לכל עסקה), ועתה הדרך לאכיפת התשלום בסכומים אלו קלה ומהירה יותר, בתנאי שהעסק הקפיד להשאיר בידיו ראיה בכתב על קיום העסקה.

תיקון מספר 24 לחוק הוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 (להלן- החוק). מאפשר החל מיום 01.01.2008 להגיש לביצוע ישירות בלשכות ההוצאה לפועל, תביעות בסכום קצוב של עד 50 אלף שקלים, בתנאי שיש ראיה בכתב על ביצוע העסקה.

תביעה בסכום קצוב הנה תביעה על פי חוזה בכתב העונה על דרישות החוק וניתן לגבות באמצעות המסלול של תביעות בסכום קצוב גם תביעות בגין עסקאות שבוצעו לפני כניסת החוק לתוקף.

בעזרת חוזה בכתב ניתן מאז התיקון לאכוף בלשכות ההוצאה לפועל את החיובים הכספיים ולהימנע מפנייה לבית המשפט ומההוצאות הגבוהות של אגרות בית המשפט והתדיינויות המשפטיות בבתי המשפט.

מאז התיקון ניתן לאכוף חוזים שבהם התחייבות בסכומים קצובים של עד 50 אלף שקלים במהירות יחסית, בקלות יחסית ותוך חסכון משמעותי בעלויות המשפטיות. עד התיקון, גביית חוב על פי חוזה או אכיפת חוזה, התבצעו באמצעות פנייה לבית המשפט בו היה התובע מחויב לנהל הליך בן מספר חודשים לפחות.

רק לאחר ההליך שהיה יכול להמשך זמן רב בבית המשפט, היה ניתן, לאחר תשלום אגרה נוספת, לפנות ללשכת ההוצאה לפועל בכדי לגבות בפועל את החוב.

יש לציין כי לפי תקנות ההוצאה לפועל, התש"ם-1979 (להלן- התקנות), על התובע להציג אישור בדבר פרטי החייב כהגדרתו בתקנות. אישור פרטי החייב ניתן לקבל בגין כל חייב ורק לאחר מסירתו נפתח למעשה תיק ההוצאה לפועל.

לאחר מסירת אזהרת ההוצאה לפועל לחייב עומדים 30 ימים לשלם את חובו ולאחר 30 יום ממועד המצאת האזהרה בדבר פתיחת תיק ההוצאה לפועל לחייב רשאי התובע או בא כוחו להחל בסדרה של הליכי גבייה בפועל ולמשל:

- עיקולי חשבונות בנק

- עיקולי רכב

- עיקולי קופת גמל

- עיקולי משכורות

- עיקולי מקרקעין (דירה, קרקע)

- עיקולי מטלטלין (ריהוט, רכוש)

- צו הבאה

- הגבלות על חידוש רישיון נהיגה
- הגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי

- צו איסור יציאה מהארץ

*האמור לעיל אינו ממצה את ההסדרים החוקיים הרלבנטיים לנושא ואינו בא להחליף יעוץ משפטי.

*פרטים נוספים ומחייבים בדבר ההוראות החוקיות הרלבנטיות מומלץ לקבל באמצעות יעוץ משפטי נקודתי.
 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עו"ד נועם קוריס –תביעות ייצוגיות ופרסום מטעה ברשתות החברתיות

  היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייצב מכוח סמכותו הייחודית להליך בקשות לאישור ניהול שתי תובענות כייצוגיות, המתנהל בביהמ"ש המחוזי בירושלים ,  ועוסק בין היתר בשאלה האם האיסור שבחוק הגנת הצרכן על הצגת פרסומת באופן מטעה באופן שאדם סביר לא יבחין כי מדובר בפרסומת ("פרסום סמוי"), חל גם ברשת החברתית "אינסטגרם", והאם חברות המפרסמות באמצעות ידוענים מוצרים באינסטגרם, תוך שאלה מתייגים את הגורם המפרסם, עדיין נחשבות למי שמבצעות פרסום סמוי מטעה ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ? כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה . לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין בתמצית, עמדת היועמ"ש כפי שהוגשה, הינה כי החוק חל על כל פרסומת ללא ה

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד 7 נאשמים, תושבי רהט והפזורה הבדואית, בגין עבירת נשק ותקיפת שוטרים . ועוד כמה מאמרים שכתבתי: ·   עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע"מ בגין הפרת הוראת ... ·   תביעות ייצוגיות וקצת על הוצאה לפועל ·   President Isaac Herzog met with the Prime Minister... ·   מיכאל פן למעצר בית, לא יוסגר בינתיים לארה"ב תיווך ... ·   שדדו את כספם של מתלוננים אשר באו לרכוש מהם מטבעות ...   על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן-קריקון, הנאשם  מוראד אלהוזייל  עבד כשומר באתר עם ריכוז כלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) של קק''ל, והחזיק ברשותו אקדח חצי אוטומטי, כשהוא טעון בארבעה כדורים. יתר הנאשמים שהו יחד עמו באוהל ומחוצה לו, ושתו משקאות אלכוהוליים. כאשר הגיעו שוטרים לערוך חיפוש ולאתר את האקדח, תקפו אותם הנאשמים, דחפו אותם בידיים ובאגרופים, קיללו והתלהמו. בשלב מסוים, אחד הנאשמים נטל מקל עץ והכה את אחד השוטרים בראשו. גם לאחר הגעת כוחות התגבור, המשיכו הנאשמים לתקוף את השוטרים, הרימו כיסאות ו

מוכר רהיטי ילדים מהמרכז נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-5.3 מיליון ₪

  עוסק במכירת רהיטי ילדים, הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב-יפו בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-5.3 מיליון ש"ח. על פי בקשת המעצר, במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד כי החשוד, תושב יהוד,  אינו מדווח לרשויות המס על מלוא הכנסותיו מעסקו. בעקבות החשדות, נפתחה חקירה גלויה כנגדו, במסגרתה נתפסו מסמכים מעסקו ומביתו של החשוד וממייצגו   ועוד כמה מאמרים שכתבתי: זהירות! שרפו את דלת הבית של החייב הוועדה לרפורמה במיסוי בין-לאומי – עיקרי הדו"ח מנדלבליט מתנגד להסדר הפשרה של הוטלס - תביעה ייצוגית עו"ד תביעה ייצוגית- עו"ד נועם קוריס מסביר על תביעו... הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות בישראל חברת הדירוג האשראי הבינלאומית Fitch מעריכה שהסיכונ... ראש הממשלה בנט בהתייחסות ראשונה לחיסון הילדים נגד ... מהחקירה עולה החשד כי בין השנים 2014-2020 לא דיווח החשוד על  כ-5.3 מיליון ₪ לפחות, אשר התקבלו לרוב מכרטיסי אשראי וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס החשוד נעצר בעקבות מהלך נרחב של חטיבת השומה והביקורת ברשות המסים לאיתור העלמת הכנסות מכרטיסי אשראי, במסגרתה נערכה השוואה באמצעות כלים טכ