דילוג לתוכן הראשי

עו"ד ניסים מועלם משרד עו"ד נועם קוריס ושות' כותב על סילוק על הסף...

עו"ד ניסים מועלם משרד עו"ד נועם קוריס ושות' כותב על סילוק על הסף...

אנו נתקלים במושג סילוק על הסף. למי נתונה הסמכות לקבוע החלטת סילוק על הסף, באילו מקרים תינתן החלטת סילוק על הסף.

סילוק על הסף הינה החלטה שיפוטית אשר בית המשפט מקבע סנקציה כנגד התובענה ו/או כתב התביעה ו/או התובע, אולם סילוק על הסף מתחלקת לשתי סוגי החלטות הנבדלות בסמכות וחומרתן דחייה על הסף ומחיקה על הסף.

1.      סעיף 101 לתקנות סדר דין אזרחי, תשמ"ד-1984, דחייה על הסף קובע- הסמכות לקבוע החלטה זו ניתנת ע"י שופט ורשם שהוא שופט, (ולא לרשם רגיל) לאחר הינתנה לא ניתן להגיש את התובענה בשנית, משום שהחלטה המהווה מעשה בית דין.

העילות שבגינן שסמכות השפיטה רשאים לקבוע דחייה על הסף הינם:
א.      מעשה בית דין- נושא התובענה כבר נידון וניתנה החלטה לגביו.
ב.      חוסר סמכות עניינית/מקומית- כאשר הוגשה תובענה בטעות לבית משפט בחוסר סמוכות עניינית/מקומית, לא ייעתר בית המשפט או הרשם לבקשת דחיה מחוסר סמכות, אם נראה לו שיש להעביר את התובענה לבית משפט או לבית-דין מוסמך לפי סעיף 79 לחוק בתי המשפט.
ג.       נימוק אחר- כגון התיישנות, העדר יריבות, שימוש לרעה בהליכי משפט .

2.      סעיף 100 לתקנות סדר דין אזרחי, תשמ"ד-1984, מחיקה על הסף קובע- הסמוכות לקבוע החלטה זו ניתנת לכל סמכויות השפיטה (שופט, רשם שהוא שופט, רשם), אולם במקרה זה כאשר נקבעה ההחלטה היא אינה מהווה מעשה בית דין, ולכן כאשר התובע מתקון את הפגם בכתב התביעה הוא יכול להגיש את התובענה מחדש.

העילות שבגינן שסמכות השפיטה רשאים לקבוע מחיקה על הסף הינם:
א.      כתב התביעה אינו מגלה עילת תביעה.
ב.      התובענה טרדנית או קנטרנית.
ג.       שווי התובענה נישום בחסר והתובע לא תיקן את התביעה בזמן שנקבע.
ד.      לא שולמה אגרה מספקת והתובע לא שילם את מלא האגרה הנדרשת בזמן שנקבע ע"י בית המשפט.
3.      הפסקת התובענה- התובע רשאי לבקש להפסיק את התובענה בכתב או בעל פה במהלך הדיון וללא הודעה מוקדמת וכל עוד לא הסתיים ההליך, כאשר הוגשה הבקשה ניתנת לבית המשפט שיקול דעת האם לקבל את הבקשה או לדחותה .
בית המשפט סירב להפסיק את התובענה ולאור זאת התובע אינו ממשיך בתביעתו, בסמכות בית המשפט לדחות את התובענה.
כאשר בית המשפט קבל את הבקשה והפסיק את התובענה הוא רשאי לקבוע החזר הוצאות משפט, אולם כאשר הוגשה תביעה שכנגד ע"י הנתבע עוד לפני שהפסקת התובענה העיקרית, הדיון התביעה שכנגד ימשיך גם לאחר הפסקת הדיון בתובענה העיקרית.


האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי

אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'

·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד
 נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד
 נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עו"ד נועם קוריס –תביעות ייצוגיות ופרסום מטעה ברשתות החברתיות

  היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייצב מכוח סמכותו הייחודית להליך בקשות לאישור ניהול שתי תובענות כייצוגיות, המתנהל בביהמ"ש המחוזי בירושלים ,  ועוסק בין היתר בשאלה האם האיסור שבחוק הגנת הצרכן על הצגת פרסומת באופן מטעה באופן שאדם סביר לא יבחין כי מדובר בפרסומת ("פרסום סמוי"), חל גם ברשת החברתית "אינסטגרם", והאם חברות המפרסמות באמצעות ידוענים מוצרים באינסטגרם, תוך שאלה מתייגים את הגורם המפרסם, עדיין נחשבות למי שמבצעות פרסום סמוי מטעה ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ? כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה . לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין בתמצית, עמדת היועמ"ש כפי שהוגשה, הינה כי החוק חל על כל פרסומת ללא ה

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד 7 נאשמים, תושבי רהט והפזורה הבדואית, בגין עבירת נשק ותקיפת שוטרים . ועוד כמה מאמרים שכתבתי: ·   עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע"מ בגין הפרת הוראת ... ·   תביעות ייצוגיות וקצת על הוצאה לפועל ·   President Isaac Herzog met with the Prime Minister... ·   מיכאל פן למעצר בית, לא יוסגר בינתיים לארה"ב תיווך ... ·   שדדו את כספם של מתלוננים אשר באו לרכוש מהם מטבעות ...   על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן-קריקון, הנאשם  מוראד אלהוזייל  עבד כשומר באתר עם ריכוז כלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) של קק''ל, והחזיק ברשותו אקדח חצי אוטומטי, כשהוא טעון בארבעה כדורים. יתר הנאשמים שהו יחד עמו באוהל ומחוצה לו, ושתו משקאות אלכוהוליים. כאשר הגיעו שוטרים לערוך חיפוש ולאתר את האקדח, תקפו אותם הנאשמים, דחפו אותם בידיים ובאגרופים, קיללו והתלהמו. בשלב מסוים, אחד הנאשמים נטל מקל עץ והכה את אחד השוטרים בראשו. גם לאחר הגעת כוחות התגבור, המשיכו הנאשמים לתקוף את השוטרים, הרימו כיסאות ו

מוכר רהיטי ילדים מהמרכז נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-5.3 מיליון ₪

  עוסק במכירת רהיטי ילדים, הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב-יפו בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-5.3 מיליון ש"ח. על פי בקשת המעצר, במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד כי החשוד, תושב יהוד,  אינו מדווח לרשויות המס על מלוא הכנסותיו מעסקו. בעקבות החשדות, נפתחה חקירה גלויה כנגדו, במסגרתה נתפסו מסמכים מעסקו ומביתו של החשוד וממייצגו   ועוד כמה מאמרים שכתבתי: זהירות! שרפו את דלת הבית של החייב הוועדה לרפורמה במיסוי בין-לאומי – עיקרי הדו"ח מנדלבליט מתנגד להסדר הפשרה של הוטלס - תביעה ייצוגית עו"ד תביעה ייצוגית- עו"ד נועם קוריס מסביר על תביעו... הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות בישראל חברת הדירוג האשראי הבינלאומית Fitch מעריכה שהסיכונ... ראש הממשלה בנט בהתייחסות ראשונה לחיסון הילדים נגד ... מהחקירה עולה החשד כי בין השנים 2014-2020 לא דיווח החשוד על  כ-5.3 מיליון ₪ לפחות, אשר התקבלו לרוב מכרטיסי אשראי וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס החשוד נעצר בעקבות מהלך נרחב של חטיבת השומה והביקורת ברשות המסים לאיתור העלמת הכנסות מכרטיסי אשראי, במסגרתה נערכה השוואה באמצעות כלים טכ